Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części obowiązków innym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka ma w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by fachowo takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale także każdy plan działania tworzą od podstaw. Tak właśnie jest w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne konsultacje z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i inne w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. hasła i teksty kampanii. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii całościowych.